2012. május 31., csütörtök

Szilvásvárad Maraton 2012

Elérkezett az idei év első nagy versenye, a Szilvásvárad Maraton, melyre nagy várakozással készült csapatunk.

2012. május 26-án, a Tamási Kupa 2. forduló eredményhirdetése után láttunk neki a pakolásnak és az indulásnak. Számításainkat némileg keresztülhúzta, hogy a bérelni kívánt mikrobusz szombaton reggel váratlanul lerobbant, így végül 2 autóval kellett nekivágnunk a 310 km-es útnak.

Szerencsére az előző napokban megtörténtek a fő előkészületek: kerékpárok szervizelése, szállásfoglalás, bepakolás, így kb. 12:30-kor el is tudtunk indulni.

Egy kis budapesti és egri kitérő után végül 18:00 óra környékén meg is érkeztünk a verseny helyszínétől nem túl távoli Balaton nevű településre, ahol a Muskátli vendégház szolgált számunkra szálláshelyül.

Gyors kipakolás után indultunk Szilvásváradra, a rajtszámokat átvenni. Itt nem volt túl nagy tömeg, gyorsan végeztünk, és megnéztük a rajt és cél helyszínt, ezután pedig visszatértünk a szállásra. A fiúk a 39 km-es, 750 m szintemelkedésű rövidtávos pályán, míg én a 70 km-es, 1700 m-es szintemelkedésű középtávos pályán (melynek eleje és vége megegyezik a rövidtávéval) indultam.

A 2012-es pályatérkép

Vacsorának spagettit terveztünk, ami kisebb-nagyobb nehézségek árán el is készült, és melynek ízvilága legnagyobb erőfeszítésünk ellenére sem tudta visszaadni azt, amit az olaszok gondolhattak eme ételről, de azért mindenki jóllakott vele.

Főzés közben elvégeztük a bringák további kisebb-nagyobb karbantartását (mert azért mindig van mit szerelni), majd mosogatás, TV, a pályatérkép és szintrajz átbeszélése, fürdés után mindenkinek sikerült időben lefeküdnie.

Másnap reggel mindenki menetrend szerint ébredt, a 7:00 órai reggelire tojásrántotta volt a tervezett menü, és itt szintén nem mentek simán a dolgok (legközelebb szakácsot is viszünk magunkkal :) ), de azért az ehető kategóriába épp befértünk.

Reggelre vendégünk is akadt egy kóbor kutya személyében, aki úgy gondolta, hogy a maradék sajtra már nem lesz szükségünk, így jól belakmározott az eltulajdonított finomságból.

Reggel a kutyuson kívül sajnos a technika ördöge is tiszteletét tette nálunk, mert egy hirtelen szisszenéssel Archi bringájának első kereke szépen leeresztett. Mint kiderült, anyaghibás volt a belső. Egy gyors szerviz után már ez is rendben volt, ezután gyors pakolás és a szállás elhagyása után indultunk is a verseny helyszínére Szilvásváradra.

A parkolóban már sok bringás autó állt, de a tavalyihoz képest bőven időben érkeztünk és jutott parkolóhelyünk. A bringákat járatták épp a fiúk, amikor kiderült, hogy Dominik első kereke is leeresztett. Gyors belső csere után bizakodtunk, hogy a gondokat ezzel le is tudtuk és a versenyen már minden simán fog menni. Alig 1 óra volt a rajtig hátra, amikor elindultunk bemelegíteni. A pálya elejének nyomvonalán tekertünk, és mire visszaértünk a rajtterületre, már azt láttuk, hogy a versenyzők már szépen beálltak előre, így a középtájon tudtunk csak elhelyezkedni. Sebaj, majd az emelkedőn szépen előre megyünk! Egyre feszültebb volt a várakozás, lassan teltek a percek, de végül 10 órakor elrajtolt egyben az összes távon induló mintegy 1200 ember. A rajtnál volt egy kis tumultus, de utána már szépen lehetett haladni. Kacsó Krisztián és Deák Ádám jócskán elöl haladt, Kecskés Dominik, Barkóczi Archibald és én pedig nagyjából egy mezőnyben haladtunk, minket pedig Mészáros Milán követett, aki sajnos még hátrábbról tudott rajtolni.
A csaknem 10 km-es aszfaltos emelkedőn jól lehetett haladni, az egyik részen egy őz lepett meg minket, ami Archi előtt alig 1 méterrel ugrott az útra.

Az első frissítő után elváltak útjaink, a középtáv és rövidtáv pályája más irányban haladt, bíztam benne, hogy a fiúknak nem jön közbe semmi technikai gond és szépen haladnak a célig.

Gyönyörű tájakon haladtunk, élvezetes és nehéz volt a verseny pályája, különösen az utolsó kilométerek lejtőin kellett odafigyelni, mert a köves, sziklás, rázós talajon nem megfelelő sebességgel és megfelelő nyomvonalon haladva könnyen a földön találhatta magát az ember.

Célba érkezéskor a fiúk vártak, mindenki egyben beért, csupán Ádám horzsolta le a combját amikor egy kanyarban megcsúszott. A biciklikkel sem volt semmi technikai gond a verseny alatt.

Az eredmények:

Kecskés Dominik (U15) 7. hely 2:13:00
Kacsó Krisztián (U17) 12. hely 1:52:58
Barkóczi Archibald (U17) 19. hely 2:12:01
Deák Ádám (U19) 8. hely 1:53:10
Mészáros Milán (felnőtt) 80. hely 2:44:55

Farkas Ferenc (Master1) 112. hely 4:25:20

Az időjárás, a pálya állapota, a jelölés, a frissítőpontok és a verseny hangulata kiválóak voltak. A fiúknak ez volt az első nagy maraton versenyük, rengeteg tapasztalatot sikerült szerezni, és elkezdtük a készülést a következő hasonló megmérettetésre, a Duna Maratonra, amely 2012. július 1-én kerül megrendezésre Visegrádon.